tiistai 3. elokuuta 2010

Viimeinen hellepäivä näissä kisoissa

Klo 21.00. Sil sivusto jumittu teknisesti joukkueen etusivun osalta. En pysty tekemään asialle mitään. Täällä on nousemassa myrsky yöksi. Tuulee jo vallan vimmatusti. Jos verkko on kaatunut aamulla eli tuloslistoillekkaan ei pääisisi, niin laitan tähän viimeisen oleellisen tiedon tältä illalta: 
Tapsan ero kolmanteen sijaan on nyt 240p.  Tässä tapahtuu vielä aika moista heittelyä sijalukujen välillä ennen kuin nämä kisat ovat ohi, niin tasaista on ja sen verran heiluvat lähes kaikkien suoritukset. Saanko sanoa.

Klo 18.30. Tuloksissa on häikkää. Tapsalle tullee suurinpiitein samat kuin Harrille. Tapsalla siten tuntuma kärkisijoille säilyisi hyvänä. Luulen, että tuloslaskennassa on viimeinen nk chekpoint säde väärin (se on 15m luokalla 2km ja 18m luokalla 1km)

Klo.17.20. Kaikki kotona. Ei käsitystä miten meni. Jännittää poikien (Harri ja Tapsa) aikainen lähtö. Mutta tätähän tämä Area task aina on. Meneköö länteen pitkälle vai itään pitkälle.?? Tänään tosin enemmän on voinut vaikuttaa se sattuiko hyvää porukkaan joka haravaoi huonot alueet tehokkasti??

Klo.16.35. Antti 55km ja Eki noin 46 km päässä loppuliukuun lähdösssä liukupolulla !, Harri ja Tapsa noin 70km maaliin. 1660m korkeudessa. Keli lopussa kova. 3.5m/s jopa 1700 metriin. Ajavat tällä hetkellä "räyhäkästi".

'Klo 14,35. Antti ja Eki lähtivät klo 13.56. Keli on nyt paikoitellen oikein hyvää.  2-3m/ 1600m

Klo 13.40. Harri ja Tapsa lähtivät klo 13.16 (KX)ja 13.19 (EH). Ovat nyt ensimmäisellä käännealueella.  Antti ja Eki pähkäilevät.

Klo 12.40. 15m:set hinattu. Linja aukeaa klo 13.00 tehtävä. A. 18m:n hinaukset käynnissä. Tehtävä A. (Avoin hinattu tehtävälle B linja aukeaa 12.50). Cu 1-2/8

Klo.11.00. Tässä odotellessa Antin kännykkäkuvia ilmasta. Tähdensi, että lanka on keskellä. (Klikkaamalla kuvat suurenevat)
Trafic ahead
Kenttä itäpuolelta nähtynä

Klo 10.30. Tehtävät annettu. Hinaukset alkavat klo 12.00.

Klo 9.00. Koneet kasassa.


Hermokerros

Siisti
Heittämällä kasaan..
Nakittaa nakittaa
Klo.8.00. Gridaus alkaa. Briefing klo 10. Joukkue aamupalalla. Juttu luistaa. "No hätä".

Klo 6.00. Kirkas taivas. Pintakosteutta edelleen. Temppi tosin rutikuiva.

Näistä se kilpailupäivä rakentuu. Sääennusteet aika ristissä purjelentosään osalta. 1-2 astetta pintalämpötilaerossa heittävät noston maksimikorkeuden 1000 metristä lähes 2000 metriin. Montako päivää edessä? Unkarin lentosääennuste ei kovin hyvää lupaa loppuviikoksi.

KAIPAAN sitä oikeaa säämiestä. Sitä joka oli kisojen alussa. Panivat jonnekin piiloon. Se mumisi, mutta tiesi mistä puhui. Oli oma itsensä. Ei tarvinnut seuraavana päivänä selitellä. Nämä uudet "pojankoltit", glooneja 35-45v ikäisistä konsulteista tai eräistä nuorista poliitikoista. Esiintymiskurssit käyty, tuunattuja, dödöt kainalossa, teflonin makuisia. Tiedätte mitä tarkoitan. Rinta rottingilla, hyvällä aksentilla, loppuun artikuloiden, minuuttitolkulla, ollaan sentään esiintymässä MM-kisoissa (Ja seuraavana aamuna, miksi eilen meni niin kuin meni, pieleen. "I am so sorry")

Täällä on tänä kesänä satanut huikeita määriä. Pellot loiskuvat ihan oikeasti.

Tämä on ollut näiden kilpailuiden sävel ja niin jatkunee loppuun saakka. Hellettä kuitenkin tänään ja varjoon hakeudutaan edelleen, kuka minnekin. Kentällä ei juuri varjoja meinaa löytyä.

Ja väsy iskee organisaatiossa (kansainvälisten kilpailujen järjestäminen ei ole helppo juttu)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti