perjantai 6. elokuuta 2010

Jossittelua, mikä sen mukavampaa?

Klo 14.00. Sade alkaa hieman helpottaa. Antti lähti kotia kohti. Muu joukkue jää illalla olevaan "Banquettiin" ja ennen kaikkea juhlistamaan huomen aamuisia palkintojenjakoja.

Kotimatka alkaa puolen päivän Budapestin, Wienin, Travemunden kautta. Ajo-ohjelma ei ole niin ranka kuin tullessa. Päivämatkat voi jättää noin 500km:iin. Kunhan nyt huomenna päästäisiin Itävallan puolelle. Yhteenvetoa tästä reissusta ajattelin koota vasta laivalla, jolloin on saanut hieman etäisyyttä.

Se on nyt selvä, että kaikille osallistujille nämä kisat jäävät muistohin monessa suhteessa erikoisimpina. Sekä säiden että järjestelyiden osalta. Olen ollut mukanan 15 kertaa MM ja EM tasolla, perskektiiviä tälle väitteelle löytyy. Nyt odotellaan illan juhlia pakkaamisen ohessa.

Klo 13.00. Kerrankin ennusteet osuivat. Ukkosmyrsky päällä. Sataa ja salomoi.

Klo 11.00. Hyvin voimakas ukkosmyrky kehittymässä Serbian puolella. Lähestyy etelästä Szegediä. Tehtävät peruttu ja koneet pyydettiin siirtämään nopeasti turvaan. Tällä hetkellä kentällä tyyntä. Aurinko siilaa tasaisen pilviharson läpi.  SE ON SIINÄ. Nämä kilpailut. Nyt leiriä purkamaan kaikesta irtaimesta. Tästä saattaa kehittyä huikea luonnon näytelmä.

Klo 9.45. Koneet Gridissä. Briefing klo 10. Tehtävälaput jaettu. SUPERCELLS, STORMY GUSTS, (90kph) LARGE HAILS (2cm) HUGE AREA! 18m:n luokan tehtävälapussa ensimmäinen sivu länteen. Kohti myrskyä !

Klo 8.20. Gridaus alkaa ja loppuu klo 11.15. Aurinko paistaa. Tuuli on kiihtymässä. Rintamasysteemi ei ole edennyt ennusteiden mukaisesti?? Ehtivätkö vetää ilmaan ennen? Cape on yli 2000 ? onko toivoa? Kilpailupäivän rutiineilla edetään.

Klo. 6.00. Huomenta.

  1. Jos vaikka sääennuste menisi pieleen. Meneekö en tiedä vielä. Aurinkoinen aamu.
  2. Jos tästä tulisi kilpailupäivä niin mihin voitaisiin vielä nousta? Eilen oli huippu hyvä suoritus. Sijat 4.5.7.13. Parasta joukkuesuoritusta pitkiin pitkiin aikoihin, vaikka mitallissa on roikuttu kiinni edellisissä 4:ssä laippaluokan kilpailussa.
  3. Jos kilpailut jatkuisivat, voisiko ne jatkua turvallisesti ? Hipovitseja on nyt liikaa. Joka päivä. Maassa  ja ilmassa. Järjestelyt hukassa. Täällä ei ole organisaatiota vaan dis-organisaatio. Ikävä kyllä tämä on tosiasia. Haluan joukkueen terveenä kotiin. 
  4. Jos joukkueen johtaja myöhästyy lähtöaikailmoituksessa (jolla ei ole mitään merkitystä), kilpailija saa varoituksen. Jos kilpailija alittaa maalilinjalle asetetun minimikorkeuden, RÄIMII, hän saa varoituksen.
  5. Jos vaikka alotettaisiin turvallisuuskamppanja oikeasta päästä eli muokkaamalla säännöt sellaisiksi, että ne eivät KANNUSTAISI  riskinottoon.
  6. Jos RÄIMIJÄ saisi esimerkiksi vain matkapisteet 5km päähän maalista.... 
       UGH

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti