torstai 5. elokuuta 2010

Ei tehdä asiaa vaikeaksi-normaalisuorituksia-PLEASE


Klo 19.25. Kyllä se niin on. Suuri osa jäi peltoon. En muuta voi toivoa kuin, että huomenna olisi vielä kilpailusää. Joka tapauksessa Harrilla ja Tapsalla on hyvä mieli.

klo 19.00. Oli HYVÄ päivä. KAIKILTA OSIN. (joukkueella) Muuta en vielä voi informoida. Harri toi muutaman huippupilotin kotiin veivaamalla viimeiset kuplat. Kävivät kädestä kiittämässä laskun jälkeen. Taisi koko 18m:n luokka mennä peltoon?

Klo.17.50. Tapsa ilmoitti, että nyt tulee kotiin selkeästi., 18m:set todella alhaalla. Saa nähdä, matkapäivä taita tulla. Joudun poistumaan kentälle tästä tietsikan äärestä hetkeksi katsomaan ruuhkaa. Antilta tuli juuri viesti tätä kirjoitettaessa, että laski. 46.24781 / 20 51813. Ekillä 300m nkork.

Klo 17.45. Harrilla 18km 470m ... tulee se... Tapsalla 600m ja 25km ei vielä ihan...  Harri vaihto maalille toteamuksella, ettei ole varma tuleeko, mutta katotaan.. ääni oli mielestäni toiveikas..

Klo 17.20. Hidasta hidasta. Keli todella nihkeää. Kotikenttäimuakin liikkeellä. Silloin tällöin joku liukuu sivusta kentälle. Antti ja Eki kääntyivät koillisessa. 70km kotiin. Harri n.30km kotiin. 400 m korkeutta. Tapsa hieman kauempana ja hieman korkeemmalla. Keoissa liikkuvat.
 
Klo. 15.30. Harri ilmoitti tulevansa kohti Nitraa??? Keli on sitä samaa kuin tähänkin saakka. Kovin alhaalta lähdetään hetkittäin jatkamaan matkaan. 600-jopa 500m. Päivän tokaisuja:  "kaarratteko ? kaarretaan, paljonko nostaa, ei me nousta senkun kaarretaan kehää." Muuten kaikki meteorologit ovat sitä mieltä, että huomenna sataa aamusta iltaan.

Klo 13.30. Harri lähti.13.27 ja Tapsa 13.32. Antin ja Ekin linja aukeaa 13.47.
Hinauksissa oli taas varsinaisia "hipovitseja". Kuva on aivan radan päästä aidan vierestä.

Klo 11.45. Arpominen jatkuu, nyt menossa tehtävä D :-)

Avoin hinataan 12.00. Katsovat pysyykö, sitten 15 perään.

Klo 10.30. Sää on aika huono. Tulee olemaan iltapäivällä Cu 1000m laajalla alueella. Koillisessa ehkä 1200m. Kaakossa nousee vahva keskipilvi. Täysi ristiriita tehtävän pituuden ja säätietojen kanssa. Tdnk joutuvat antamaan jopa C tehtävän.

Klo 9.45. Tehtäväksi tulee 15m:sillä 435km ja 18m:sillä 420km:n nopeustehtävät. ROMANIAAN, Romaniaan.


Paulan eilinen saalis. Lippuja lippuja.
Klo 6.00. Taivas on nyt kirkas. Kelipäivä tiedossa. Mitkä mietteet. Harri lensi eilen rennon "tavallisen" suorituksen ja tulos oli siinä. Ei siis mitään rypistyksiä Herrat. Tästä päivän teema. Minua jännittää Italialaiset. Kuohahtaako etelän temperamentti. Vai pystyvätkö pitämään sijansa? Uskon vakaasti, että kärkisijoilta kuuden joukosta tippuu usea pois. Kysymys kuuluukin, kuka paikat ottaa? Ottajia on.

Se on kas niin, että kärkisija on helppo ottaa, mutta vaikea säilyttää. Henkiset paineet kasvavat koviksi. Uni ei tule, kurkkua kuivaa, lakana puristaa, hiki nousee pintaan, ajatus pätkii, näkökenttä supistuu, sauvakäsi alkaa puristaa, suoritus takuta, kummasti, lopussa. Katsotaan kellä? huomiseen on odotettava.


Me ollaan muuten jonkun reviirillä, käy merkkaamassa teltan nurkkia aamuisin.

Sitten ovat nämä viritykset joita ei voi lakata ihmettelemästä. "Insinöörit" asialla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti