sunnuntai 1. elokuuta 2010

Kesä palasi, grande turismo, Serbiaan

Klo  18.45. Harri viimeisen käännepisteen lentokentällä ja Tapsa pellolla lähellä viimeistä käännepistettä. Antti laski lähelle viimeistä käännepistettä ja Eki päräytti. Kaikki ok. Jännittää kuinka rajamuodollisuudet pelaa. Passitiedot yms faksattiin kisatoimiston faksilla rajalle nopeuttamaan muodollisuuksia.... putket lähti edeltä heti menemään pitkässä pitkässä letkassa... saa nähdä miten tässä käy. En ole ihan varma missä todellisuudessa kilpailuorganisaatio ja toisaalta IGC elää?? 

HUOM: Harri ja Tapsa saivat tdnk. kiinni edeltä lähteneen pääjoukon ts tilanne jatkuu "näppituntumalla" arvioiden kutkuttavana. Edelleen HUOM. Ekin nyt tuloksissa oleva matka ei pidä paikkaansa. Häneltä meni loggeri jumiin. Varaloggeri on jätetty ja siitä pitäisi löyty lisää kilometrejä.

Klo 18.38.Tilanne: Kymmenien ja kymmenien putkien rivi lähti kököttämään kohti SERBIAA. Viimeisen käännepisteen paikkeilla ja ko lentokentällä kymmeniä koneita per pelto..... 

Klo 18.15 Tilanne: Taitaa päivä loppua.!! Yksinkertaista jakolaskua vain. Täällä ei ole keliä klo 20.00. Katsoin Saksan joukkueen blogia. Avoimen koneet olivat veivanneet 220km  neljä tuntia! Putkia lähtökuntoon. 

Klo.13.50. Tilanne. Lähtötäpinät menossa. Keli hyvin heikkoa. Vasta nyt päässet hetkittäin 1000m:iin (lisäys edelliseen kaikki suomalaiset lähtivät 14 jälkeen). Keli alkoi parantua hieman, nyt jopa 1,7. Saa nähdä miten päivä riittää???? Ei oikein hyvältä näytä, matkapäivä???

Klo12.20 Tilanne:  Hinaukset alkoivat 12.00. Tehtävä C 15m:sille. "Mussutus" lyhensi serbian lenkkiä :-). Mutta sinne kumminkin !! 

Kuvateema voisi olla VARJOON. Kukin tavallaan.













Klo 10.00. Tehtävät annettu. Pikkuluokka yrittää jälleen Serbiaan. Siellä on huono sää! rajabyrokratia yms arvaamatonta. Hinaukset alkavat 11.30. (yleensä niitä on siirretty)

Klo 5.30. Huomenta. Eilinen päivä purettu kevysesti jutustellen. Ajoissa nukkumaan koko joukkue."Apinat" alkavat hyppiä pois olkapäiltä, jos niitä jollakulla on ollut. Hyvät "feelikset". Joka siis tarkoittaa sitä, että ei oteta turhan vakavasti, mutta vakavasti kumminkin. Ymmärrätte mitä tarkoitan. 5-6 kilpailupäivää edessä, vasta kolme takana. Toppatakin arvatenkin voi kuitenkin taas pakata tavararonttiin. Suomalaiset kesälukemat lämpömittarissa (luvattu yli 30 astetta ainakin seuraavat 3 vrk).

Hinauskoneita täällä on "museon" täydeltä, ainakin 8:ää eri tyyppiä. Kiihtyvät miten kiihtyvät. Onni sillä joka saa turbosmelakin. Kentän pinta on kamala. Täysin "laiton". Ihme ettei vielä ole mennyt telineitä. Pidetään peukkuja. Harrilla oli eilen lähellä. Irtoamisvaiheessa kamala rysäys. Teki illalla upean laskun kas, kun ei tiennyt onko alla mitään pyörimässä...



2 kommenttia:

  1. Useanpana päivä jo häirinnyt kun tuloksissa lukee Finnland. Josko olis mahdollista pistää palautetta eteenpäin, että sais tuon yhden ylimääräisen n:n pois.

    VastaaPoista
  2. Yritetään, yritetään :-)

    VastaaPoista